Tutorijal: Homemade sprinkles / dekorativni posip

Svakom su slastičaru za rad neophodna određena pomagala, materijali i sitnice za ukrašavanje koje podižu naša kulinarska umjetnička djela. Ukrašavanje torti i kolača je jako kreativan proces kojemu se ja kao slastičar amater uvijek najviše veselim. No činjenica je da postoje mnoge tehnike dekoriranja i da uvijek ima nešto novo što nam u kuhinji može zatrebati a ne možemo sve nabaviti niti bi imali gdje sve to skladištiti. U to vrijeme stupaju na snagu DIY rješenja koja su jednostavna i kojima možemo sami napraviti ono što nam treba - nema više lutanja po dućanima i gubljenja živaca zbog loše ponude u istima.


I sama od nedavno uživam u izradi domaćih ukrasa za dekoriranje mojih slastica. Kuhinja je uistinu pravi mali raj, mjesto bez zapreka i granica, ne postoji više ono nemoguće. Vjerojatno ste zamijetili da negdje u ovom mom virtualnom kutku stoji rečenica "Keep some room in your heart for the unimaginable". Tako da, ako ste nešto zamislili, ostvarite to, nema više izgovora jer uvijek postoji način. Ne brinite ako je vaša kolekcija materijala skromna jer svejedno možete realizirati sve što ste zamislili. Ako nemate ideja ili jednostavno nemate ukrase kojima bi ukrasili svoju deliciju, napravite te ukrase sami, i više je nego jednostavno. I još ćete svoju kolekciju materijala za dekoriranje upotpuniti unikatnim ukrasima. Kad na taj način ukrasite tortu biti ćete još ponosniji sami na sebe jer će to biti vaše remek djelo, od početka do kraja, bez pribjegavanja prečacima.

Primila sam dosta upita o kupovanju nekih sitnica od strane čitatelja pa je ovaj članak zapravo jedna vrsta odgovora na to pitanje. I moja kolekcija materijala je skromna ali zato DIY sve spašava i omogućava. Danas krećemo s nečim jednostavnijim, s nečim što svatko od vas može i sam napraviti. Radi se o tutorijalu za obični točkasti dekorativni posip koji kad ga napravite sami više neće biti toliko običan i jednostavan jer ćete znati da se radi o djelu vaših ruku. Osim ovog tutorijala pripremila sam ih još nekoliko tako da uskoro stiže još ideja za vas na blog :).


Ovaj je tutorijal također objavljen u sklopu jedne krasne suradnje s portalom Dom i stil na kojem sam predstavljena (intervju, recept, tutorijal) i za čiju sam rubriku Uradi sam i radila ovaj dekorativni posip. Ako vas zanimaju detalji zavirite na navedene linkove i uživajte u raznolikim temama portala Dom i stil :). A sad napokon prelazimo na tutorijal.

U izradi dekorativnog posipa krećemo od pripreme royal icing smjese.

Za pripremu royal icinga su vam potrebni:

  • šećer u prahu
  • bjelanjci
  • boje u gelu ili prahu

U članku o cupcake keksima koje sam ukrašavala royal icingom već sam pisala detaljnije o royal icingu no nije na odmet ponoviti postupak. Ja sam za izradu ovog posipa upotrijebila 2 bjelanjka a što se tiče šećera u prahu on se dodaje postupno pa je teško reći točnu količinu, budući da uvijek sve ovisi o gustoći koju želimo postići.


Bjelanjke najprije miksate nekih 15 sekundi da se zapjene i zabijele a potom im dodajete šećer u prahu i to žlicu po žlicu i miksate sve dok ne postignete željenu gustoću. Između dodavanja šećera uvijek nožićem testirajte gustoću royal icinga. Za izradu posipa on ne smije biti prerijedak ali ni pregusti kako bi mogli pravilno i precizno oblikovati kuglice koje će zajedno činiti vaš posip. Kuglice moraju biti pravilne, lijepe i glatke a ako je smjesa prerijetka onda bi se kuglice razlijevale ili izgledale više kao kapi u slučaju preguste smjese.  

Kad ste zadovoljni gustoćom royal icinga, možete ga obojati. U slučaju da se odlučite za bojanje, podijelite royal icing u toliko zdjelica koliko ćete boja pripremiti i jednostavno dodajte boje u gelu ili prahu pa izmješajte da dobijete željene nijanse.


Ako ste zadovoljni dobivenim bojama, napunite slastičarske vrećice za dekoriranje. Vrećicama odrežite vrh ali pripazite da ne odrežete previše. No, to ovisi i o veličini sprinklesa (dekorativnog posipa) koju želite postići.

Kad je sve spremno, pripremite kalup, tacnu ili neku drugu podlogu i na nju postavite komad papira za pečenje.

Krenite s izradom posipa: royal icing jednostavno u obliku točkica nanosite na papir za pečenje, točkicu do točkice, dok ne potrošite svu smjesu ili dok ne ispunite podlogu.


Tako pripremljeni dekorativni posip ostavite da se suši barem nekoliko sati ili najbolje kroz noć ako možete. Koliko će sušenje trajati naravno ovisi i o veličini posipa no ovakve sitne kuglice biti će potpuno suhe i spremne za korištenje već kroz nekoliko sati.

Kad se posip dobro osuši kuglice lagano odvojite od podloge. Možete se poslužiti nožićem da ih odvojite.


Posip pospremite u kutijice, male posudice ili vrećice do trenutka kad ćete ih koristiti za dekoriranje i to je to.

Koliko točno ovakvi ukrasi mogu stajati ne mogu točno reći jer sam ih i sama radila prvi put. No budući da sam ih radila negdje prije mjesec dana i kod mene ovi ukrasi još stoje, pretpostavljam da mogu stajati dosta dugo iako ih ja planiram uskoro iskoristiti za ukrašavanje nekih deserata u pripremi.



Nadam se da će vam ovaj tutorijal biti koristan i da ćete ga isprobati jer će zasigurno posip u boji po vašem izboru biti savršen za ukrašavanje torti, muffina, sitnih kolačića, mini tortica i deserata svih vrsti i okusa. Poigrajte se malo, pustite maštu da radi svoje i tko zna kakve ćete kombinacije napraviti, dozvolite sami sebi da se iznenadite.


Sigurna sam da će i vaša rješenja biti apsolutno predivna pa mi slobodno pošaljite fotkicu ako isprobate tutorijal. Krenite za početak s jednostavnim idejama poput ove točkaste a kasnije će doći na red i izrada kompliciranijih posipa i ukrasa različitih oblika (brojki, slova, riječi...). Samo nebo je granica a u to ćete se uvjeriti i sami.

Happiness is Homemade, slažete li se?


0 komentara :