Cupcake keksi ukrašeni royal icingom

Ukrašavanje keksi royal icingom već mi je dugo želja i nedavno sam napokon uzela vremena i zaigrala se u kuhinji. Uz malo vremena, truda i mirnu ruku možete napraviti prava mala remek djela. Reakcije na Facebooku bile su samo pozitivne i hvala vam svima na krasnim komentarima. Budući da su mi ovo bili prvi keksi ovog tipa, i više sam nego zadovoljna kako su ispali pa zato želim podijeliti recept s vama da i vi možete isprobati napraviti svoje vesele keksiće, bilo sebi za dušu ili kao poklon za svoje najmilije.


U procesu ukrašavanja sam uistinu uživala. Otišlo mi je cijelo popodne ali se definitivno isplatilo jer tko je god vidio gotove kekse bio je oduševljen rezultatom. Oslikavanje keksi je jako lijep iako i dugotrajan posao. Zapravo, puno je zahtjevniji nego možda izgleda na prvi pogled i važno je imati mirnu ruku. Meni se ispočetka činilo da mi ruka drhti i da to neće ličiti ni na što no brzo sam se priviknula, vidjela što mi je i kako lakše i onda je dalje sve bilo laganini. No bez obzira na to koliko dugotrajan posao bio, uživiš se i samo jednom skužiš da si cijelo popodne proveo igrajući se s royal icingom a na licu osvane osmijeh od uha do uha jer znaš da si proveo ispunjen dan i da si se posvetio nečemu u čemu si uživao. Ako želite kekse si možete ispeći i dan ranije kao što sam i ja napravila pa ih onda idući dan ukrašavati.

Keksi koje ćete vidjeti su baš u mom stilu, šareni, rozi, veseli i još u obliku cupcakesa, zar može bolje?



Tijesto:

  • 210 g brašna
  • mrvicu soli
  • 180 g maslaca sobne temperature
  • 50 g šećera u prahu
  • 2 žličice ekstrakta od vanilije (po želji)

U zdjeli pomiješajte brašno i sol.
U drugoj zdjeli izmiksajte maslac tako da bude kremasti (otprilike 1 minutu) i gladak, bez grudica. Upravo zbog toga je bitno da margarin odstoji na sobnoj temperaturi kako bi to lakše postigli.
Maslacu dodajte šećer u prahu pa opet miksajte koju minuticu da bude glatko.
U ovoj fazi prema želji možete dodati i 2 žličice ekstrakta od vanilije ili neki drugi ekstrakt prema želji.

Smjesu od maslaca i šećera nježno umiješajte u brašno i zamijesite tijesto.
Tijesto ćete zamijesiti u svega par minuta, jako je nježno i mekano pod prstima.
Prema želji u tijesto ili dio tijesta možete dodati i malo kakaa pa ispeći keksiće od kakaa.
Mijesite ga čim manje kako vam nakon pečenja keksi ne bi bili žilavi.
Zamotajte tijesto u prozirnu foliju i stavite na hlađenje u hladnjak na nekih sat vremena.


Kad je tijesto odstajalo u hladnjaku, zagrijte pećnicu na 180° C.
Kalup namastite i pobrašnite ili najbolje da ga obložite papirom za pečenje.

Na brašnu vrlo kratko promijesite tijesto hladnim rukama.
Zatim na pobrašnjenoj podlozi razvaljajte tijesto i pomoću izrezivača izrezujte oblike.
Kekse u obliku cupcakesa sam ja izrezivala pomoću izrezivača a kekse u obliku malih tortica primjerice sam jednostavno rezala nožem budući da nisam imala takav izrezivač.

Kako izrezujete kekse, stavljajte ih na papir za pečenje i na kraju kalup s pripremljenim keksima stavite na 15-tak minuta u hladnjak kako bi tijesto postalo čvršće zbog čega će keksi prilikom pećenja zadržati svoj oblik.

Kekse pecite nekih 8 do 10 minuta.
Znati ćete da su keksi gotovi dok vrlo lagano porumene.
Kekse izvadite iz kalupa i ostavite ih da se hlade prije ukrašavanja.


Priprema royal icinga

Za royal icing trebate:

  • bjelanjke
  • šećer u prahu (Franck ili neki drugi kvalitetniji šećer u prahu)

Meni su za ukrašavanje ovih keksi bila dovoljna 3 bjelanjka a šećer u prahu nisam vagala.
Prema savjetima Pamele s bloga Charmpam ja sam nekih 10-15 sekundi miksala bjelanjke bez šećera tek toliko da se zapjene i onda sam dodavala šećer u prahu, žlicu po žlicu i s nožem testirala gustoću royal icinga.

Koristite kvalitetniji šećer u prahu kako bi vam royal icing bio lijepo gladak i da ne bi bilo grudica na keksima kad ćete ih ukrašavati. Ja sam koristila Franckov šećer u prahu i uistinu se vidi velika razlika u odnosu na druge šećere.

Treba vam gušći royal icing za pisanje i recimo za obrubljivanje keksa a rijeđi royal icing za ispunjavanje keksa. Znači ne postoji točna mjera šećera u prahu, sve ovisi koliko gusti royal icing želite napraviti tako da se tu malo morate igrati. Ako napravite pregusti royal icing kao što se i meni desilo ovaj put s royal icingom za pisanje, možete dodati malo vode a ako je royal icing prerijedak uvijek možete dodati još malo šećera u prahu.

Kad ste zadovoljni gustoćom royal icinga, možete ga podijeliti u zdjelice i prema želji obojati. Najbolje su boje u gelu koje ja ovaj put nisam imala pa sam koristila neke boje u prahu iz Slatke bajke i sasvim su me dobro poslužile. Iako se neke intenzivnije nijanse vjerojatno ne bi mogle dobiti ovim bojama no kad nemate druge sve dobro dođe :).


Kad ste sve pripremili, napunite vrećice za ukrašavanje (ili najobičnije vrećice za zamrzavanje ako nemate ove za ukrašavanje) i spremni ste za najzabavniji dio :).

U Slatkoj bajci možete već po cijeni od 1 kn nabaviti jednokratne vrećice za ukrašavanje ali ih isto tako za jako male novce možete naručiti s eBaya. I sama to planiram pa budem stavila link na Facebook kad obavim kupovinu.

Ukrašavanje royal icingom

Kekse ukrašavajte tek kad su dobro ohlađeni i prije nanošenja royal icinga ih očistite a onda dalje pustite mašti na volju.

Ja sam sve kekse obrubljivala gušćim royal icingom a onda ih ispunjavala rijeđim royal icingom pa ih stavila da se suše nekih pola sata i onda sam dalje crtala po njima.
Royal icing se dosta brzo suši tako da dok sve kekse obrubite i ispunite oni prvi su već suhi i možete nastaviti dalje raditi na njima.
Važno je i da izravnate moguće neravnine kad ispunite keks a to ćete napraviti brzim povlačenjem keksa lijevo desno. Kod mene za neke kekse to nije ni bilo potrebno ali sam svejedno malo protresla svaki keks da površina keksa bude lijepo glatka.

I to je to.. dalje sve ovisi o vama i o tome kakve ste kekse zamislili.
Možete gore lijepiti gotove ukrase, kuglice, napraviti nešto iz fondana pa lijepiti gore, mogućnosti je stvarno puno.
Fotografije u nastavku neka vas inspiriraju da napravite svoje kekse :).





Nadam se da vam se ideja sviđa i da ćete i sami uživati u oslikavanju keksića :).
Slobodno mi pošaljite fotografije ako isprobate recept :).

0 komentara :