Mramorni keksići

Tražeći inspiraciju i recepte na svima poznatoj Coolinariki, naišla sam na jednostavan recept za Mramorčiće. Iako kod mene u kuhinji prevladavaju kremasti kolači, ovi keksići su izgledali primamljivo pa sam odlučila za promjenu napraviti nešto malo drugačije.


Sjećam se svojih kulinarskih početaka i bilo je to stvarno davno tako da ne znam koliko mi je bilo godina. Sve je počelo tako da sam se mami petljala po kuhinji i sjećam se da smo sestra i ja uživale mijesiti tijesta i pomagati joj. Zapravo, ne znam da li bi se to moglo nazvati miješenjem tijesta ili umakanjem prstića ali znam da smo uživale kad smo god mogle sudjelovati. Donijele bi si stolice u kuhinju, stale na njih i bacile se na posao. Zahvaljujući tim našim zajedničkim trenucima u kuhinji, rođena je ljubav prema svim tim očaravajućim kuhinjskim procesima pripreme raznih jela i deserata.

Sjećam se i da su u to vrijeme bili popularni razni mašinski keksi koji su bili fini i mekani, posebno kad su bili friško pećeni i još onako topli. Moram potražiti i te recepte u maminoj bilježnici pa da ih podijelim s vama. Ovaj recept s Coolinarike vratio me u djetinjstvo i podsjetio me na moje kulinarske početke.

Ja sam recept samo malo modificirala, dodala sam jednu žlicu kakaa više nego je pisalo u originalnom receptu, s tim da za prvi put nisam povećala količine ostalih sastojaka jer nisam znala kako će nam se keksići svidjeti.


Sastojci:
  • 1 jaje
  • 500 g brašna
  • 250 g margarina / maslaca
  • 130 g šećera u prahu
  • 3 žlice kakaa
  • 1 vanilin šećer
  • 1 prašak za pecivo

Priprema:
Prije pripreme kolača izvadite margarin ili maslac da omekša na sobnoj temperaturi.
Omekšali maslac/margarin izmutite sa šećerom u prahu i vanilin šećerom te nakon toga dodajte jedno jaje, brašno i prašak za pecivo.
Sve zajedno zamijesite kako bi dobili srednje mekano tijesto koje ćete lako oblikovati.
Tijesto podijelite na 2 dijela i u jedan dio dodajte kakao i dobro ga zamijesite.


Oba tijesta razvaljajte i nakon toga smeđe tijesto stavite na žuto tijesto. Tako složena tijesta zarolajte u  roladu koju ćete zatim narezati na tanke kriške. Svaka ta kriška kasnije će predstavljati jedan mramorni kolačić.

Da bi dobili mramorne keksiće, pripremljene kriške tijesta valjajte jednu po jednu između ruku kao kuglice sve dok ne poprime mramorni izgled. Mramorne kuglice stavljajte u pleh na papir za pečenje ili na namašćeni kalup.


Kod pečenja keksića pripazite da ih ne pečete predugo jer će u tom slučaju biti pretvrdi. Kad su keksići pečeni spremni su za degustiranje jer su topli uvijek najfiniji. 

Idući put kad ću raditi ove keksiće probat ću ih ili puniti nutellom (ili bilo kakvih eurokremom ili čokoladnim namazom) ili ću ih gore premazati s malo nutelle ili nešto slično. I ovako su keksi bili fini mekani i pojeli su se a kad dodam i nutellu mislim da ću morati raditi troduplu količinu keksića.


Dobar tek!

0 komentara :