Radenskin kolač... for my birthday!

Kako mi je danas rođendan mislim da je sasvim u redu da se svi zajedno zasladimo finim kolačom i da vas počastim delicijom koja će vam zamirisati i preko ekrana. Stoga sam vam pripremila jedan kolač koji kod mene doma svi doslovno obožavamo - kolač nestane istu večer kad ga napravim. Dečko ga bez problema i sam cijelog pojede. U djetinjstvu je ovaj kolač bio redovito na našem meniju i radili bismo ga kad god bi se zaželjeli nečega finog, slatkog i sočnog


Neki sam se dan sjetila kako ga već dugo (predugo) nisam radila i budući da u zadnje vrijeme preferiram kremaste kolače nije mi bilo jasno zašto smo ga u djetinjstvu toliko voljeli i tako često radili. No sve nedoumice su nestale kad sam ga napokon opet ispekla i pojela jedan komad. Nije bio potreban ni cijeli komad, sve mi je bilo jasno nakon prvog zalogaja. Kolač je preukusan i definitivno je zaslužio da ga vratim u svoju kuhinju i podijelim s vama jer se radi o jednom od meni najdražih kolača. A kad kolač probudi i neke uspomene iz djetinjstva, onda to više nije samo običan kolač nego zaokružena priča.


Radi se o biskvitnom kolaču koji se jako brzo priprema i definitivno je ovo najsočniji biskvit koji sam radila i probala. Sastojci se mjese šalicama i gotovi ste za taj čas. Idealno ako vam dolaze gosti i nemate puno vremena za pripremu deserta a želite ih oduševiti. Vjerujte, bolji i sočniji kolač niste probali i zato ne zaslužuje da ga nepravedno zapostavljamo. U slučaju da i ne volite baš kolače na bazi biskvita, probajte ga svejedno napraviti jer ćete se iznenaditi. Možete ga raditi ovako u izvornom obliku, možete ga kombinirati u drugim kolačima ili ga samo obogatiti s malo nutelle, lino lade ili otopljene čokolade koju lagano prošarate po vrhu kolača umjesto šećera u prahu. Uz kolač također možete poslužiti i kuglicu sladoleda ili tučeno slatko vrhnje. Možete ga poslužiti ohlađenog ali je jako ukusan i topao. Zamislite samo tu fantaziju okusa. Nadam se da vam rastu zazubice i da ćete isprobati recept. 

Uživajte u ovom lijepom danu i finom kolaču. I kao poklon meni za rođendan - budite sretni i veselite se malim stvarima. Vi meni osmjeh a ja vama recept :).


Sastojci:

  • 4 jaja
  • 5 šalica šećera
  • 3 šalice ulja
  • 3 šalice radenske vode (ili obične vode)
  • 3 šalice mljevenih oraha ili 1 šalica kakaa
  • 1 vanilin šećer
  • 1 prašak za pecivo
  • 6 šalica brašna

Priprema:

Odvojite žutanjke od bjelanjaka pa bjelanjke izmiksajte u čvrsti snijeg.
Žutanjcima dodajte šećer pa ih izmiksajte tako da dobijete pjenastu smjesu.
Snijeg lagano umiješajte u smjesu žutanjaka i šećera.
Dodajte ulje, vodu, vanilin šećer i mljevene orahe ili kakao.


U originalan recept za radenskih kolač se stavljaju orasi no njih možete zamijeniti šalicom kakaa. Budući da i sama nisam ljubitelj oraha, stavila sam kakao.
Također, neće biti gotovo nikakve razlike u kolaču ako radensku vodu (mineralnu) zamijenite običnom vodom. Ja gotovo uvijek stavljam običnu.
Izmiksajte da se sastojci povežu.

Na kraju dodajte brašno i prašak za pecivo pa promiješajte žlicom.

Zagrijte pećnicu na 180°C i namastite kalup.
Možete staviti i papir za pečenje no budući da je kolač dosta sočan ja ga radije namastim kako kod odstranjivanja papira za pečenje ne bih odstranila onaj fini donji sloj kolača koji kod stajanja bude još sočniji.


Ulijte smjesu za biskvit u pripremljeni kalup i ravnomjerno ju rasporedite.
Stavite kolač u pećnicu i pecite ga 10 do 15 minuta (najbolje da provjerite čačkalicom da li je biskvit gotov - znat ćete da je gotov kad čačkalica izađe čista iz biskvita).

Gotov kolač izvadite iz pećnice i ostavite da se ohladi.
Kad se ohladi ga lagano posipajte šećerom u prahu i poslužite.

Prema želji dekorirajte - možete kolač narezati na kocke i na svaku staviti po jedno srce. Ja sam upotrijebila srca koja sam radila od royal icinga a tutorijal za njihovu izradu već je na blogu od ranije i možete ga pogledati ovdje.



U slast!

0 komentara :