Čokoladna torta s vanilijom

Koji je najbolji rođendanski poklon za svakog ljubitelja čokolade? Definitivno čokoladna torta s povećom dozom čokolade. Iako mi je prvotni plan bio napraviti nekakvu voćnu tortu, ipak je odluka pala na čokoladu bez koje slavljenica ne može. Recept je jednostavan pa ovu tortu može ispeći svatko tko slijedi recept a što se tiče dekoracije, jedino je karamel ukras malo kompliciraniji.


Sama torta sastojala se od čokoladnog biskvita i kreme na bazi pudinga od vanilije. Prvotna je ideja bila potpuna čokoladna kombinacija, dakle, čokoladni biskvit s kremom od čokolade ali sam se u procesu pripreme ipak predomislila. U tu čokoladnu kremu je trebao ići i rum koji osobno ne volim pa nisam htjela raditi nešto što mi možda ni samoj ne bi bilo fino. No par dana kasnije napravila sam tu kremu s rumom za jedan kolač i rum se skoro nije ni osjetio pa je krema bila prefina.


Biskvit:

  • 6 jaja
  • 40 dkg šećera
  • 1 dcl ulja
  • 40 dkg brašna
  • 1 vanilin šećer
  • 1 prašak za pecivo
  • 0.5 dcl mlijeka
  • 1.5 rebro čokolade

Izmiksajte žutanjke i šećer da bi dobili pjenastu smjesu pa joj dodajte čvrsti snijeg od bjelanjaka.
Sve zajedno promiješajte i dodajte ulje, mlijeko i prethodno otopljenu čokoladu.
Na kraju još dodajte brašno pomiješano s praškom za pecivo i vanilin šećerom pa lagano promiješajte žlicom.

Smjesu podijelite na pola da bi ispekli dva biskvita i ulijte ju u okrugli kalup pa stavite u pećnicu.
Ja sam koristila kalup promjera 26 cm koji možete prije namastiti ili prekriti papirom za pećenje.
Biskvit pecite 10 do 15 minuta na 180°C.
Znat ćete da je biskvit gotov kad ga probodete čačkalicom a na njoj nema ni traga sirovu tijestu.
Gotove biskvite izvadite iz pećnice i ostavite ih da se ohlade prije rezanja a kad se ohlade prerežite ih na pola.



Krema:

  • 2 pudinga od vanilije
  • 6 dcl mlijeka
  • 2 žutanjka
  • 25 dkg margarina / maslaca
  • 25 dkg šećera u prahu

U malo mlijeka (1.5 do 2 dcl) dodajte puding od vanilije i dobro izmiksajte da ne bi ostale grudice.
Ostatku mlijeka dodajte 2 žutanjka i izmiksajte pa stavite na vatru da mlijeko proključa.
U vrelo mlijeko dodajte smjesu od pudinga i sve skupa kuhajte miješajući dok ne dobijete lijepu gustu kremu.
Kremu stavite na hlađenje te u hladnu dodajte margarin/maslac i mljeveni šećer pa sve još jednom izmiksajte.


Glazura:

  • čokolada za kuhanje
  • malo ulja

Na pari otopite željenu količinu čokolade za kuhanje s malo ulja.
Glazuru kod slaganja torte prelijte na zadnji biskvit i stavite sve skupa na hlađenje prije dekoriranja.


Dekoracija i izrada karamel ukrasa:

  • čokolada za kuhanje
  • šećer
  • slatko vrhnje
  • čokoladni posip
  • kokos

Gornji sloj torte preliven je čokoladnom glazurom a sa strane sam tortu premazala čvrsto izmiksanim slatkim vrhnjem. Da bi slatko vrhnje poprimilo lagano smeđu boju dodala sam malo otopljene čokolade u slatko vrhnje i smjesa je bila spremna za nanošenje na tortu.

Pri dnu sam tortu posipala čokoladnim posipom da se i taj dio malo istakne.

Što se gornjeg dijela torte tiče, prvo sam rastopila malo čokolade na pari (bez ulja) i kad je čokolada otopljena pripremila sam komad papira za pečenje da  bi mogla izraditi ukras od čokolade.
Na papiru sam žlicom "naslikala" željeni čokoladni oblik i stavila ga kratko na hlađenje u hladnjak.
Kad se napravljeni ukras malo ohladio, odvojila sam ga od papira za pečenje i prebacila na sredinu torte koju sam prethodno posipala sa sasvim malo kokosa.


Nakon čokoladnog ukrasa pripremila sam karamel ukras.
Željenu količinu šećera stavite u lončić i otapate ga na vatri, s tim da morate stalno miješati da se ne bi napravile grudice i da se šećer ne bi primio za dno posude.
Kad otapanjem dobijete strukturu i boju karamela, onda opet brzo "slikate" željeni ukras na papiru za pečenje.
Karamel se ne treba stavljati na hlađenje jer se hladi puno brže od čokolade i morate biti jako brzi kad radite s njim jer se već kod prenošenja na papir stvrdnjava i nanošenje vrlo brzo postaje nemoguće.
Dakle, kod karamel ukrasa je presudna brzina kojom ih radite.





Dobar tek!

0 komentara :