Prošarani kakao kolač

Kad se trudiš oko nečega i radiš nešto što voliš, najljepša je nagrada kad netko prepozna vrijednost tvog rada i nagradi tvoj trud. Sigurno se sjećate kad sam na Facebooku pokazala fotkice paketa kojim me iznenadila Emmezeta - kutija koju mi je jednog jutra dostavio Emmezetin ljubazan dostavljač bila je ogromna, doslovno sam ju jedva nosila i bila je prepuna predivnih kuhinjskih stvarčica. Možete samo zamisliti moju sreću - ja vam oduvijek patim na lijepo suđe u veselim bojama i chic uzorcima. Vidjeli su kako ih u više navrata hvalim pa su mi se javili i odlučili mi pokloniti krasan stalak za kolače koji je već dugo na mojoj wishlisti, rozi pravokutni kalup koji je zvjezda recepta u nastavku, rozi kalup za muffine, okrugli vatrostalni pekač, set staklenih zdjelica i ljubičasti tanjur koji idealno ide uz moju bijelo ljubičastu kuhinju. Uvijek govorim da se trebamo veseliti malim stvarima i zato meni samo preostaje da se zahvalim još jednom na krasnom poklonu koji mi je uljepšao dan. Sve je već našlo mjesto u mojoj kuhinji i napravljen je detaljan plan o tome na koji ću način iskoristiti sve ove divne poklone - da da, čeka vas puno odličnih recepata a ovaj današnji je samo prvi u nizu.


Ajmo sad na recept. Dugo mi je već bio na listi ovakav pravokutni kalup i sad kad ga napokon imam odmah sam se bacila na pripremu ovog jednostavnog ali jako ukusnog biskvitnog kolača. I iako možda zvuči jednostavno jer je priprema brza, uopće se ne radi o običnom kolaču već o pravoj čokoladnoj porciji za čokoladoljupce. Kakao u mekom biskvitu i obilna količina čokolade na vrhu čine čokoladnu fantaziju okusa. Ako pažljivo pečete kolač, pri čemu mislim na to da ga redovito provjeravate da ga ne prepečete, kolač će biti savršeno mekani, topit će se u ustima. A da bi estetski još ljepše izgledao možete ga napraviti ovako u dvije boje i prošarati kao ja - efekt kod rezanja bit će perfektan. Prema želji, uz kolač možete poslužiti i kuglicu sladoleda omiljenog okusa ili tučeno slatko vrhnje.


Sastojci:

  • 4 jaja
  • 25 dkg šećera
  • 1.25 dcl ulja
  • 1.25 dcl mlake vode
  • 25 dkg brašna
  • 1 vanilin šećer
  • pola praška za pecivo
  • 1 žlica kakaa
  • za glazuru: nekoliko kockica čokolade i malo ulja
  • opcionalni dodaci kod posluživanja: sladoled, slatko vrhnje ili nutella


Priprema:

Odvojite žutanjke od bjelanjaka.
Bjelanjke izmiksajte u čvrsti snijeg.
Žutanjcima dodajte šećer i izmiksajte da dobijete pjenastu smjesu.
Snijeg umiješajte u smjesu žutanjaka i šećera.
Dodajte ulje, mlaku vodu i vanilin šećer pa opet izmiksajte.
Na kraju u smjesu stavite brašno i prašak za pecivo pa lagano promiješajte žlicom.


Pripremite kalup: namastite ga ili obložite papirom za pečenje.
Ja sam koristila Emmezetin pravokutni kalup veličine 26x13x6 cm.

Pola smjese ulijte u kalup a u drugu polovicu smjese dodajte 1 žlicu kakaa, izmješajte žlicom i prelijte (prošarajte) po smjesi koja je već u kalupu.

Stavite kolač u pećnicu, koju ste prethodno zagrijali na 180°C, i pecite ga nekih 40 - 45 minuta (ovisno o jačini pećnice). Provjeravajte čačkalicom da li je kolač gotov i pripazite da ga ne pečete predugo da ne bi izgubio mekoću.


Gotov kolač izvadite iz pećnice, pustite ga da odstoji tako nekoliko minuta i onda ga izvadite iz kalupa pa ostavite da se ohladi.

Kad se kolač ohladi, na pari otopite čokoladu s malo ulja pa ju prelijte po vrhu kolača.

I to je to. Kod posluživanja kolač režite na kriške a prema želji možete dodati i kuglicu sladoleda, posebno ako se odlučite za njegovu pripremu u ljetnim mjesecima. Sad u hladnijim danima možete kuglicu sladoleda zamijeniti i s malo nutelle pa na taj način dodatno začiniti ovu čokoladnu kombinaciju.



U slast!

0 komentara :