Torta koja priča priču

Prosinac za mene nije bio samo mjesec najljepših blagdana već i mjesec kreativnog "izražavanja" kroz koje su, uz razne blagdanske delicije, u mojoj kuhinji nastale i dvije tortice, jedna za proslavu krštenja te jedna za proslavu 10. rođendana. Tortice sam radila za dvije curice, sestre, i imala sam svu umjetničku slobodu osim što je dogovor bio da to budu jednostavne torte ukrašene slatkim vrhnjem. Iako naizgled jednostavne svaka ima ono nešto i danas vam donosim recept za prvu, onu za krštenje. Pročitajte u nastavku koja se priča krije u njezinom srcu.


Htjela sam da krsna torta odiše nježnošću ali opet da bude slatka na neki način. Vratim li se u prošlost i prisjetim li se svog djetinjstva, sjećam se puno ljubavi oko sebe, puno nježnosti i sebe ogrnute u bijelu mekanu dekicu. Sjećam se i da sam obožavala plišane medvjediće i ostale igračke, pazila sam na njih da im se nešto ne dogodi kao da se radi o životu ili smrti. Šalu na stranu, divne su to uspomene, to su uspomene koje griju srce i htjela sam ih pretočiti i u ovu tortu. Stoga sam ju cijelu odjenula u bijelo, u boju nježnosti, i oblikujući ruže pokušala dočarati tu mekanu dekicu, ma koliko to apstraktno bilo. Na vrhu su svoje mjesto dobile figurice koje su dočarale plišane igračke jer vjerujem da se i mala Tena, poput mene, možda već sad vezala uz neko plišano stvorenje od kojega se ne odvaja. Inače je ovo bilo prvi put da sam u istom danu radila dvije torte i zadovoljna sam kako je to na kraju ispalo jer se potvrdila ona da je često manje više i da se ne treba puno komplicirati da bi se napravilo nešto estetski lijepo a iznutra ukusno. I nije toliko bitno ni koliko torta lijepo izgleda već je bitna priča koja stoji iza njezinog nastanka. Za kraj samo mogu reći da sam sretna što sam kroz priču oblikovanu u ovu nježnu bijelu tortu mogla biti dijelom važnog dana u životu male Tene. 


Krenimo na recept. Nemam nažalost fotku presjeka torte budući da je kuma nosila tortu na poklon no radila sam ju po ovom receptu za voćni jogurt kolač koji je već na blogu, uz poneku sitnu promjenu, tako da možete zaviriti na link da vidite o čemu se radi.

Biskvit:
 
  • 5 jaja
  • 6 žlica šećera
  • 6 žlica brašna
  • pola dcl ulja
  • pola dcl mlijeka
  • pola praška za pecivo

Odvojite žutanjke od bjelanjaka. 
Žutanjke pjenasto umutite sa šećerom a bjelanjke istucite u čvrsti snijeg.
Snijeg lagano umiješajte u smjesu žutanjaka i šećera pa dodajte ulje i mlijeko i izmiksajte.
Na kraju dodajte brašno i prašak za pecivo pa lagano promiješajte žlicom da se sastojci povežu.


Pripremite okrugli kalup (ja sam koristila onaj promjera 26 cm) i obložite ga papirom za pečenje ili namastite. Pećnicu zagrijte na 180°C.

Smjesu ulijte u kalup i ravnomjerno ju rasporedite.
Kalup stavite u pećnicu i pecite biskvit nekih 10 do 15 minuta. Provjerite čačkalicom da li je biskvit gotov (ako čačkalica izlazi čista, to je to).
Izvadite biskvit iz pećnice i ostavite ga da se hladi tako par minuta pa ga onda izvadite iz kalupa da se ohladi do kraja.

Kad se biskvit ohladi, možete ga umotati u prozirnu foliju i na neko vrijeme ga staviti u hladnjak da se dodatno ohladi jer će se tada i lakše rezati.


Za ovu je tortu karakteristično to da je lagana i prevladava fina voćna krema, no ako ste ljubitelj više biskvitnih torti, možete povećati količine sastojaka za biskvit.

Krema:
 
  • 3 voćna jogurta od jagode
  • 22 dkg šećera u prahu
  • 7 dcl slatkog vrhnja (prema želji može i više)
  • 1 žličica želatine

U posudu stavite voćne jogurte i šećer u prahu pa izmiksajte.
Prema želji možete koristiti i voćni jogurt nekog drugog okusa.
No za koji god da se okus odlučite, radite li tortu ili kolač u sezoni tog voća, možete u kremu dodati i malo svježeg nasjeckanog voća da se okusi intenziviraju. Bez obzira na to, krema je jako ukusna na oba načina i s njom ne možete pogriješiti.

Slatko vrhnje čvrsto izmiksajte pa mu dodajte prethodno pripremljenu smjesu od voćnih jogurta i izmiksajte da se sve lijepo poveže.
Želatinu pripremite prema uputi s vrećice. U lončić stavite 4 žlice hladne vode pa u vodu dodajte 1 žličicu želatine. Vodu i želatinu zagrijte, kontinuirano mješajući da ne bude grudica. Nakon toga želatinu malo ohladite i dodajte ju u smjesu slatkog vrhnja i jogurta. Sve skupa izmiksajte i krema je spremna za filanje biskvita.


Slaganje i dekoriranje torte:

  • slatko vrhnje
  • ukrasi (životinjice)
  • čokoladna slova

Slatko vrhnje čvrsto izmiksajte.
Krema je spremna, samo još trebate biskvit prerezati na 3 dijela. 

Slažite tortu sloj po sloj i filajte ju kremom, s tim da, želite li da vam torta bude ravna pri vrhu, slaganje torte završite onim dijelom biskvita koji je pri pečenju odnosno rezanju bio na dnu i okrenite ga naopako da bi na vrhu bio onaj lijepi ravan dio biskvita. Dakle, ide biskvit pa krema pa biskvit i opet krema i na kraju biskvit.


Premažite cijelu tortu slatkim vrhnjem i lijepo zagladite gornji dio i stranice.
Stranice torte ukrasite ružama od slatkog vrhnja.
Za oblikovanje ruža vam treba Wilton 1M nastavak no budući da ga ja nemam poslužila sam se najsličnijim nastavkom koji sam imala i improvizirala. 

Par ružica možete napraviti i na sredini torte da malo istaknete taj središnji dio.
Kao šećer na kraju, dodajte željene ukrase i čokoladnim slovima ispišite ime djeteta koje se krsti i to je to.



U slast!

0 komentara :