Lungić s rižom i salatom od krastavaca

Salata od svježih krastavaca meni je omiljena i zato u ovom receptu krećem od nje. Žao mi je što vrt ne može biti pun tog božanstvenog povrća cijele godine. Čak mi znaju reći da ću se jednog dana pretvoriti u krastavac :). No općenito, skoro svako glavno jelo meni je uz salatu puno bolje. Ovo jelo kod nas se naziva pećenjem i jako je ukusno, meso je jako mekano i u kombinaciji s rižom baš dobro paše.


Sastojci:
  • 2 glavice luka
  • malo ulja
  • lungić (svinjetina)
  • začinska crvena paprika
  • začini: sol, vegeta, papar
  • brašno
  • riža
  • svježi krastavci  


Priprema:

Glavicu luka sitno nasjeckajte i pržite na ulju dok ne poprimi lijepu zlatnu boju. Komad svinjetine (lungić) narežite na komadiće željene veličine i stavite ga na prethodno poprženi luk. Dodajte crvenu začinsku papriku po želji i tako meso dinstajte 3-5 min.

Nakon kratkog dinstanja sve zalijte s vodom i dalje dinstajte oko 2 h, uz postepeno dolijevanje vode. Dok meso omekša, dodajte začine u željenim količinama: sol, vegetu i papar. Malo brašna razmutite u pola čaše vode i preko cjedila ulijte u zdjelu s mesom. Kušajte umak i prema potrebi dodajte još začina.


Skuhajte rižu koju ćete poslužiti uz meso.
U vrelu slanu vodu stavite rižu (ja stavljam 5-6 šaka otprilike, to je neka moja mjera) i kuhajte ju 15 minuta, tj. dok ne omekša. Kuhanu rižu isperite pod mlazom vode i stavite ju na sitno nasjeckani poprženi luk. Dodajte sol i vegetu i riža je gotova. 

Još nam preostaje pripremiti salatu.
Uz ovo jelo ja sam poslužila salatu od svježih krastavaca koje najprije ogulimo i zatim naribamo. Krastavce posolimo te ostavimo da malo odstoje i da sami ispuste dio vode. Nakon što su malo odstajali iz njih istisnemo preostalu vodu pa ih začinimo prema želji. Mogu se dodati luk, ulje, papar ili neki drugi začini i namirnice koje volite. Može se dodati i malo svježe paprike ili paradajza. Također, umjesto riže uz lungić možete poslužiti i pire krumpir.





Dobar tek!

0 komentara :